Davinci schreef:Dex
Het is net een warme zuiderse zee, gekust door het vuur en gouden gloed van de zonsopgang op een zondagmorgen.
Liefhebber hier
Spot on!
Zeven jaar geleden is bij mij ADHD geconstateerd en kreeg ik ritalin voorgeschreven. Bekende zijnde met stimulanten als speed, verheugde ik me op dit gesubsidieerde narcoticum. Helaas bleek het vies tegen te vallen; methylfenidaat is toch duidelijk wat anders dan amfetamine. Buiten het bekende jojo-effect van inslaan tot rebound, had ik een zeer beperkte eetlust en kwam het voor dat ik in stupor raakt, waardoor ik totaal niet meer aanspreekbaar was.
Na een half jaar ben ik overgestapt op 5mg dex en er ging een wereld voor me open, op het jojo effect na (maar daar heb je va/tr voor) had het alle voordelen min de nadelen van ritalin. Op vrije dagen liet ik het meestal links liggen, met als gevolg dat er na verloop van tijd een overschot begon te ontstaan. Die heb ik in een vrij weekendje in een keer achterovergeslagen en kwam in het citaat van Davinci terecht
Toch heb ik besloten om zonder medicatie verder te gaan, met de gedachte dat ADHD geen ziekte is, maar een karaktertrek waar je mee moet leren omgaan. Na een paar keer goed op mijn bek te zijn gegaan, ben ik afgelopen zomer door het oog van de naald gekropen en mag het een klein wonder heten dat ik dit bericht nog kan typen. Sinds die tijd heb ik therapie, om in eerste instantie mijn depressieve toestand op te peppen, maar binnenkort ook om de ADHD onder controle te krijgen, dexamfetamine here i come