Jb_ schreef: Ik snap niet waarom dex 2e keus is, dit voelt veel natuurlijker aan als ritalin met voor mij geen bijwerkingen.
Dex is simpelweg veel verslavender en daarnaast is het best controversieel om alle ritalin gebruikers (en dat zijn er veel), over te laten stappen naar dex a.k.a. speed. Dit zou er onder andere voor zorgen dat speed (dex) veel makkelijker te verkrijgen is, ook voor de recreatieve gebruikers en dat handel hierin veel moeilijker te bestrijden valt.
Zelf ben ik ook op zoek naar een vervanging voor ritalin en ga binnenkort in gesprek met mijn dokter. Ben dit middel na 5 jaar wel zat. Zelf merk ik dat ik extreem rustig word van normale speed, dus misschien is dex wel een oplossing. Vind het anti-sociale gedeelte van ritalin nog het meest vervelende en hier heb ik tijdens speed gebruik geen last van.
Daarnaast heb ik nog een andere vraag, ik ga binnenkort beginnen met rijlessen en medicijngebruik moet aangegeven zijn bij het CBR, over ritalin wordt hier in het algemeen niet zo moeilijk gedaan. Ik denk dat dit met dex wel anders is. Iemand die hier meer van weet?