Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Fool » di jul 01, 2014 1:44 pm

Druks schreef:Ik vraag me nog steeds af welke rol 3-mmc speelt in een MDMA pauze...

Precies, samen met 4-FA, methylone en dergelijke? Is dit een topic waard, denk je?
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Perry » di jul 01, 2014 2:08 pm

Fool schreef:Precies, samen met 4-FA, methylone en dergelijke? Is dit een topic waard, denk je?


4-FA en M1 zijn een beetje hetzelfde idee, is nog niet veel over bekend qua slijtage van de serotonine receptoren, maar ze geven minder serotonine af dan mdma.
De hoeveelheid is echter zeker niet nihil.

M1 lijkt qua chemische structuur het meeste op MDMA trouwens en heeft dus ook veel overeenkomsten qua risico's en effecten !
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Fool » di jul 01, 2014 2:33 pm

Is het slopen van axonen, zoals MDMA doet, hetzelfde als serotonine receptoren prikkelen waaruit down regulation voortvloeit?

Nee.

Dat is juist waarvoor de 3 maanden-regel geldt, zorgen dat de axonen zich weer herstellen. Er wordt aangenomen dat 6-APB een dergelijke destructieve werking op de hersenaxonen heeft en daarom geld ook daar de 3-maandenregel voor.

Van de andere stoffen weet ik niet in hoeverre deze ook de axonen kapotmaken, maar daarvoor zou op zijn minst een pauze voor de downregulatie van receptoren en de depletie van serotonine moeten zijn.
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Fool » di jul 01, 2014 2:45 pm

Precies, 4-FA beinvloed je pauze amper, maar er wordt wel aangeraden om wel minstens een maand tussen MDMA en 4-FA te houden, om de serotonine-spiegel weer aan te vullen en de tolerantie van de receptoren weg te laten ebben.

Over 3-MMC en Methylone durf ik geen uitspraken te doen.

En bovenstaande berichten ben ik ook niet 100% zeker van, dit is wat ik erover heb kunnen vinden tijdens mijn zoektochten over het internet.

Heeft @Einstein hier misschien nog wat over toe te voegen? :)
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Poseidon » di jul 01, 2014 5:37 pm

Piotr schreef:Toch vind ik het vreemd dat deze ervaring zo extreem is tegengevallen. Ik heb juist vrij lange pauzes gehouden voordat ik weer mdma nam een maand terug.


Had je niet nog iets anders vh weekend gebruikt?
Iets dat berucht is vanwege het dempen van de nice MDMA~feelings?
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Klimtox » di jul 01, 2014 9:47 pm

Trippie schreef:Ik ken enkele mensen waarvan ik vindt dat hun MDMA gebruik er over gaat. Dan heb ik het over alles tussen elke week 0.5-1 gram (heel erg) tot 1 keer per maand ~0.25gram (valt nog te overzien). Ik vroeg me af wat nu juist de symptomen kunnen zijn van zulk misbruik op de lange termijn en wat je er aan kan overhouden.

Zijn er hier mensen die in het verleden heftig MDMA hebben misbruikt of kennen jullie zo'n mensen? Wat zijn zoal de typische klachten waarmee jullie te kampen hebben?

Kater
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Poseidon » di jul 01, 2014 11:05 pm

^
@Trippy: zware concentratiestoornissen,
langdurige depressie,
derealisatie
depersonalisatie
verlies van zelfrespect
suicidale neigingen

Een van mijn beste vrienden heeft zichzelf verhangen na een periode van zwaar XTC-gebruik. :|
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Piotr » wo jul 02, 2014 1:29 pm

Poseidon schreef:
Piotr schreef:Toch vind ik het vreemd dat deze ervaring zo extreem is tegengevallen. Ik heb juist vrij lange pauzes gehouden voordat ik weer mdma nam een maand terug.


Had je niet nog iets anders vh weekend gebruikt?
Iets dat berucht is vanwege het dempen van de nice MDMA~feelings?


Ik denk dat je doelt op GHB of coke? Heb wel een klein beetje g op de uren voordat ik aan de mdma & 2ci ging, maar dat doe ik wel vaker zo. Het lijkt me niet dat dat veel invloed heeft gehad. Coke had ik de dag ervoor genomen, dus dat is niet van toepassing.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Perry » wo jul 02, 2014 1:33 pm

Piotr schreef:Coke had ik de dag ervoor genomen, dus dat is niet van toepassing.

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Anyway, doe gewoon lekker met mij mee: Jaar lang serotonine pauze
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Vinnie » wo jul 02, 2014 1:38 pm

en maar verwachten dat alles binnen een jaartje hersteld ís jg, de manier waarop jij xtc misbruikt hebt mag het wel een pauze van 5 jaar zijn :twisted:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Perry » wo jul 02, 2014 1:44 pm

Zou kunnen inderdaad, op Bluelight zijn ze er echter iets minder bang voor, die mdma schade
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Fool » wo jul 02, 2014 1:46 pm

Dat wil best wat zeggen, op Bluelight zijn ze al bang voor élk fluor en broom-atoompje in een molecuul.
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Vinnie » wo jul 02, 2014 1:46 pm

fuck bluelight, df is de shizzel
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor FreddieFissa » wo jul 02, 2014 3:33 pm

Toen ik alweer bijna 10 jaar terug kennis maakte met de partyscene kwam het MDMA/XTC misbruik snel op mijn pad. Ik begon hier verstandig mee, met een keer in de paar maanden op een feest. Omdat meer mensen in mijn omgeving het gingen gebruiken kwam het er al snel op neer dat we ook in thuissetting en buiten gingen spacen. Ik vind het lastig om te schatten, maar ik denk toch dat ik 1,5 jaar lang toch wel maandelijks een aantal keer 2/3 pillen achterover knalde. Deze waren toentertijd echter nog niet ZO hoog gedoseerd als nu. Meen me te herinneren ooit eens blauwe mitsubishi's te hebben gekocht die toen 180mg waren, waarvan ik niet kon snappen dat ze ZO veel MDMA bevatten. Doorgaans zat er toen tussen de 80/120 in. Hoogtepunt was ooit eens op ilovetechno, waar ik iets van 7 'laaggedoseerde' pillen (ahum) achterover had geklapt gedurende de hele nacht. Daar was dan ook mijn omslagpunt, na een nare ervaring met mijn beste vriend op dat feest was ik zodanig geschrokken dat ik een pauze nam. Weet ook nog wel dat ik meestal toentertijd na het weekend een paar dagen een dip had.

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht wat dit verder voor gevolgen heeft gehad voor mijn gezondheid. De reacties die ik lees hier kan ik me wel echt in vinden, mijn geheugen is volgens mij flink naar de kut en xtc gebruiken is voor mij geen 'extreem' leuke ervaring mee. Goed om hier even bij stil te staan eigenlijk.
Doorgaans neem ik tegenwoordig op de feesten waar ik nog naar toe ga (en dat zijn er niet veel meer) dan ook 4FA of Speed. XTC combineer ik nog wel eens, zo had ik laatst nog een 2cb & X combo gedaan, en wilde ik ook nog wel eens 4f of pep combineren met X. Die laatste vond ik zelf echt heerlijk werken soms, maar naar aanleiding van wat ik heb gelezen over neurotoxiciteit op dit forum zal ik dat in de toekomst maar niet meer doen haha.
Mijn hersens werken volgens mij nog wel 'OK', ik ben namelijk al recentelijk HBO afgestudeerd. De vraag is natuurlijk wat ik had bereikt als ik het niet had gedaan. De vergelijking met mijn zusjes, die beide een masterstudie af hebben gerond terwijl ik nu pas mijn HBO afrond (ze zijn flink wat jaartjes jonger) is snel gemaakt. Ik denk dan ook zeker wel dat XTC mijn IQ danwel intelligentie heeft aangetast.
FreddieFissa
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: di jul 01, 2014 4:31 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Perry » wo jul 02, 2014 3:52 pm

Wijze woorden!
4-FA met MDMA combineren wordt trouwens ook afgeraden vanwege mogelijke nerotoxiciteit en kan op het serotonine syndroom.
Verder vraag ik mij af hoe het met je concentratie is en je zelf respect?
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Lager » wo jul 02, 2014 8:44 pm

Ik vraag me af hoelang je een pauze hebt gehouden na die nare ervaring, en hoe je eerste ervaring met mdma was na die pauze(zoals de eerste keren, euforie, geen euforie, vaagheid enz...)
Avatar gebruiker
Lager
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 240
Geregistreerd: di aug 20, 2013 3:10 am

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Klimtox » wo jul 02, 2014 10:35 pm

JongGeleerd schreef:en je zelf respect?

:roll2:
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Trip-tamine » vr jul 11, 2014 4:04 pm

Druks schreef:Check ff dit filmpje van Spuiten en slikken: http://spuitenenslikken.bnn.nl/video/e7 ... 87c7da268d
Dat gaat over mdma misbruik.


Weet dat dit al wat ouder is. Maar ik krijg de melding "dat is k*t, door aanscherping van de regels mag je deze video pas vanaf 22:00 kijken"

Wat is deze?! Jezus.
"gast, ik jaag [de dames] niet weg, ze gaan offline omdat ze niet kunnen tinychatten onderweg naar mij" -JongGeleerd
Avatar gebruiker
Trip-tamine
R24-R34-R44-S2-S16-S49
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 197
Geregistreerd: ma jun 02, 2014 3:28 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor snoepertje » zo aug 10, 2014 8:03 pm

Ik heb een vraag.

ik ben iemand die altijd een goed leervermogen had. Dus makkelijk leerde. Zeer vlot met praten.
maar ik heb het een tijdje misbruikt. 2 weken lang bijna elke dag minimaal 400 mg netto. Daarna elke week 1gram in totaal. Dit zo'n 5 weken gedaan.

ik merkte dat ik er van afhankelijk begon te worden en ben dus sterk gaan minderen en nu gestopt!

Ik merk dat zinnen afmaken moeilijker wordt, kort termijn geheugen slechter en soms ook een beetje stotteren. Wat raden jullie mij aan? Ik wil niet stoppen met het hele drugs gebeuren. Ik gebruik zo nu en dannook 4fmp, 2cb en pep. Dus mdma links laten liggen kan. Vindt het jammer maar het kan.

of is het permanent beschadigd? Ik ben bijna 17. Heb ingezien dat ik het misbruikt heb en ik graag weer terug kom op het niveau waar ik was. Namelijk vér boven gemiddeld scoren op een mbo3 opleiding.

graag advies. Niet als; had je eerder over na moeten denken. Dat weet ik. Maar ik wil het verlies nu terug halen.
Done: pep, mdma, 4fmp, wiet, hasj, alcohol, 2cb, ket, sos.

To do: DMT, LSD.

bam. schreef:Mijn auschwitz-postuur verergerd altijd wel na pep gebruik :snort:
snoepertje
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: vr jun 27, 2014 4:53 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Fool » zo aug 10, 2014 8:50 pm

Sowieso de 4-fmp en MDMA laten liggen om verdere serotonerge-schade te voorkomen. Ik zou zelfs eventjes een tijdje met álles stoppen, met een beetje geluk trekt het wel weer recht.

Het klinkt wel alsof je verslavingsgevoelig bent, daarom raad ik je na een eventuele stop in ieder geval wel aan om duidelijke regels voor gebruik van andere stoffen op te stellen. Anders kan hetzelfde verhaaltje zich zomaar met een andere stof herhalen.
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Prototype » zo aug 10, 2014 10:24 pm

Even alle drugs links laten liggen voor zeker een jaar of 2, het gaat om je gezondheid dus beter doe je dat gewoon.
Je bent nog jong dus de kans zit er dik in dat je ( bijna ) helemaal gaat herstellen hiervan.
Mocht je toch per se iets willen gebruiken hou het dan bij die 2cb.
Voortaan zou ik even opzoeken hoe vaak je iets kan gebruiken en wat voor dosis je moet aanhouden voordat je iets naar binnen gooit. :p
Laat ons over een paar maanden maar weten in hoeverre je hersteld bent. :)
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Ivo » zo aug 10, 2014 10:43 pm

Zoals de rest al zei, zeker even weg blijven van stoffen die met je serotonine fucken.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Partypipo » ma aug 11, 2014 7:58 pm

rickkertt schreef:Ik heb een vraag.

ik ben iemand die altijd een goed leervermogen had. Dus makkelijk leerde. Zeer vlot met praten.
maar ik heb het een tijdje misbruikt. 2 weken lang bijna elke dag minimaal 400 mg netto. Daarna elke week 1gram in totaal. Dit zo'n 5 weken gedaan.

ik merkte dat ik er van afhankelijk begon te worden en ben dus sterk gaan minderen en nu gestopt!

Ik merk dat zinnen afmaken moeilijker wordt, kort termijn geheugen slechter en soms ook een beetje stotteren. Wat raden jullie mij aan? Ik wil niet stoppen met het hele drugs gebeuren. Ik gebruik zo nu en dannook 4fmp, 2cb en pep. Dus mdma links laten liggen kan. Vindt het jammer maar het kan.

of is het permanent beschadigd? Ik ben bijna 17. Heb ingezien dat ik het misbruikt heb en ik graag weer terug kom op het niveau waar ik was. Namelijk vér boven gemiddeld scoren op een mbo3 opleiding.

graag advies. Niet als; had je eerder over na moeten denken. Dat weet ik. Maar ik wil het verlies nu terug halen.

Ik denk dat je hersenen kapot zijn. Als je denkt dat je vet goed kon leren omdat je hoger dan gemiddeld scoort op een mbo3 opleiding.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Piotr » ma aug 11, 2014 8:27 pm

Partypipo schreef:Ik denk dat je hersenen kapot zijn. Als je denkt dat je vet goed kon leren omdat je hoger dan gemiddeld scoort op een mbo3 opleiding.


Ben je ongesteld?
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Vinnie » ma aug 11, 2014 8:31 pm

hahah partypipo jij hebt niet eens je middelbare school afgemaakt omdat je daar zelf te dom voor was dus ga alsjeblieft niet praten :lol:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Monologic » ma aug 11, 2014 8:37 pm

Laatst bijgewerkt door Monologic op wo apr 25, 2018 2:46 am, in totaal 1 keer bewerkt.
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
The gods know what you've done..
Avatar gebruiker
Monologic
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 552
Geregistreerd: do maart 06, 2014 1:03 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Vinnie » ma aug 11, 2014 8:38 pm

Monologic schreef:
voldie schreef:hahah partypipo jij hebt niet eens je middelbare school afgemaakt omdat je daar zelf te dom voor was dus ga alsjeblieft niet praten :lol:


Was het heel veel anders geweest als iemand gezegd was door iemand die een universitaire opleiding heeft afgerond?


nee dan had ik hem nog steeds uitgescholden :grin:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Fool » ma aug 11, 2014 8:39 pm

Monologic schreef:Was het heel veel anders geweest als iemand gezegd was door iemand die een universitaire opleiding heeft afgerond?

Dan had hij waarschijnlijk een andere reden moeten bedenken om deze ongelofelijk achterlijke opmerking de grond in te drukken...
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Partypipo » di aug 12, 2014 2:38 am

voldie schreef:hahah partypipo jij hebt niet eens je middelbare school afgemaakt omdat je daar zelf te dom voor was dus ga alsjeblieft niet praten :lol:

Ik heb een IQ van 135, dus jammer, maar te dom voor een school ben ik niet.
Maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Het is een beetje als zeggen: ik kon vet goed gitaar spelen want ik kon eerst 3 akkoorden spelen en daarmee dat ene liedje.
Goed kunnen leren staat voor mij voor een hoger niveau doen dan de gemiddelde Nederlander en dus havo-hbo (gemiddelde IQ van deze groep is 110) of vwo-wo (gemiddelde IQ van deze groep is 115). Iets hogere cijfers halen dan het gemiddelde van het niveau van de gemiddelde Nederlander van vmbo-mbo met een gemiddeld IQ van 100 is naar mijn idee niet wat wie dan ook verder ooit als "goed kunnen leren" zou omschrijven.
Het gaat er helemaal niet om of ik een school heb gehaald of niet. En ik bedoel ook helemaal niet dat er iets mis met je is als je mbo3 doet of dat je een beter mens bent als je hbo of WO doet. Helemaal niet zelfs. Het was dus ook geen opmerking over zijn niveau. Het was een opmerking over zijn opmerking goed kunnen leren terwijl hij dus mbo doet, zoals de gemiddelde Nederlander doet.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Wat kan je verwachten na (langdurig) misbruiken van MDMA

Berichtdoor Perry » di aug 12, 2014 1:26 pm

Ik vind de opmerking wat plat gezegd, maar ik begrijp hem erg goed
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner