Fool schreef:Het feit dat je een keer 4 weken ergens vanaf gebleven bent zegt eerlijk gezegd vrij weinig, het enige wat dat doet is excuses leveren waarom je 'nog' niet zou hoeven stoppen. Verslavingen hoeven niet alleen fysiek te zijn, maar zijn over het algemeen mentaal.
Fool schreef:Het feit dat je een keer 4 weken ergens vanaf gebleven bent zegt eerlijk gezegd vrij weinig, het enige wat dat doet is excuses leveren waarom je 'nog' niet zou hoeven stoppen. Verslavingen hoeven niet alleen fysiek te zijn, maar zijn over het algemeen mentaal.
bam. schreef:Mijn auschwitz-postuur verergerd altijd wel na pep gebruik
bam. schreef:Mijn auschwitz-postuur verergerd altijd wel na pep gebruik
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
rustigeturk schreef:voor mijn zaken zoek ik nog een iemand die goed met de fotoshop werken kan ?
Rudolph schreef:rustigeturk schreef:voor mijn zaken zoek ik nog een iemand die goed met de fotoshop werken kan ?
Ligt eraan wat je met je zaken gedaan wilt hebben
MDMAZING95 schreef:of dat je receptoren in je hersenen kapot gaan.
JongGeleerd schreef:MDMAZING95 schreef:of dat je receptoren in je hersenen kapot gaan.
Eerst zeggen dat er geen gewenning optreedt en dan de primaire oorzaak van de gewenning benoemen
MDMAZING95 schreef:JongGeleerd schreef:MDMAZING95 schreef:of dat je receptoren in je hersenen kapot gaan.
Eerst zeggen dat er geen gewenning optreedt en dan de primaire oorzaak van de gewenning benoemen
Er treed idd geen gewenning of lichamelijke afhankelijkheid op, wel KAN er geestelijke afhankelijkheid optreden maar dat ligt aan de persoon zelf. Receptoren voor dopamine en serotonine kunnen kapot gaan door misbruik ja, maar dat heeft toch niks met verslaving of gewenning te maken
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
MDMAZING95 schreef:JongGeleerd schreef:MDMAZING95 schreef:of dat je receptoren in je hersenen kapot gaan.
Gewenning is niet hetzelfde als verslaving...
Er treed idd geen gewenning of lichamelijke afhankelijkheid op, wel KAN er geestelijke afhankelijkheid optreden maar dat ligt aan de persoon zelf. Receptoren voor dopamine en serotonine kunnen kapot gaan door misbruik ja, maar dat heeft toch niks met verslaving of gewenning te maken
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Hoe zou de tolerantie bij herhaaldelijk MDMA gebruik verklaard kunnen worden?
De belangrijkste hedendaagse hypothese voor deze tolerantie is de hypothese van serotonerge neurotoxiciteit. Uit dieronderzoek is gebleken dat een hoge dosis MDMA, of een aantal lagere doses MDMA, zorgen voor het verdwijnen van 5-HT axonen. Bij mensen is deze neurotoxiciteit niet direct zo te onderzoeken. Wel zijn er aanwijzingen vanuit ander onderzoek, dat het bij mensen ook zo werkt. Brain-imaging studies wijzen erop dat bij MDMA gebruikers vaak ook sprake is van vermindering van serotonerge activiteit. Gebruikers ondervinden na het gebruik van MDMA vaak symptomen als verstoorde slaap en psychiatrische symptomen (bijvoorbeeld depressieve stemming). Deze symptomen zijn in overeenstemming met de verminderde serotonerge activiteit. In een eerder hoofdstuk is ook al genoemd dat serotonerge zenuwcellen verantwoordelijk zijn voor de meeste gewenste effecten van MDMA. Als door MDMA gebruik de serotonerge zenuwcellen en activiteit wordt aangepast lijkt het logisch dat ook de gewenste effecten minder snel bereikt zullen worden. Als gebruikers door tolerantie echter meer MDMA gaan gebruiken, en dus de gewenste effecten weer ervaren, is er echter wel sprake van een ander probleem. Hoewel de gewenste effecten van MDMA afnemen, nemen de bijwerkingen en ongewenste effecten van MDMA juist toe met tolerantie. Ook het risico op complicaties neemt toe.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
MDMAZING95 schreef:Komt erop neer dat de 2-3 maanden regel niet voor niks is
Rudolph schreef:MDMAZING95 schreef:Komt erop neer dat de 2-3 maanden regel niet voor niks is
Evenals de regels wat betreft dosering
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten