Hallo! ffe korte toelichting: Ik lees dit forum al een tijdje, maar omdat ik onderhand een behoorlijke 6-apb ervaring heb opgebouwd denk ik dat ik iets toe kan voegen voor de mensen die 6-apb willen proberen of een eerste keer een slechte/mindere ervaring hebben. Nu ik de effecten van Benzo Fury behoorlijk goed (denk ik) ben gaan kennen ben ik hier volledig op overgestapt, wat een wonder middel! Nooit meer X (op een feestje dan) en persoonlijk vind ik dat je Benzo en xtc niet met elkaar moet vergelijken. In de tekst die volgt ga ik dat toch doen zodat ik een duidelijkere uitleg kan geven.
Benzo Fury
Een geweldig goedje

, dat naar mijn mening niet (altijd) tot zijn recht komt op forums. Het eerste effect dat je merkt is de energie, bij de eerste keren vraag je jezelf op dat moment af of het placebo is of dat ie werkt, nou bij deze kan ik je zeggen dat het geen placebo is! Benzo komt heel langzaam op, ga dus ook niet zitten wachten op een inslag, want die komt er meestal niet echt. Ik heb gemerkt dat het Benzo heel wisselvallig kan zijn. De ene keer op feestje is het 'soort' MDMA gevoel meer aanwezig dan de andere keer bij dezelfde hoeveelheid. Dat heeft denk ik veel te maken met de setting. Nu ik weet dat het vergelijkbare M gevoel verschillend is heb ik eigenlijk altijd een top avond met Benzo. Als je hoopt op een M gevoel dan lijkt het me logische dat het tegenvalt wanneer dit niet het geval is. In vergelijking tot XTC heb je bij Benzo veel meer controle over de pil, op muziek kun je beetje vaag zijn, maar stel je voor dat je tijdens je trip bijwijze van een sollicitatie gesprek zou moeten voeren dan zou je dat ook prima kunnen. Bij de juiste manier van gebruiken natuurlijk.
Vaak zie ik in tripreports dat Benzo namelijk op de zelfde manier word gebruikt als XTC, dit raad ik af! Ik bouw Benzo altijd op een uur voor het feestje tot 2 uur na het begin van het feestje, daarna verbied ik mezelf meer anders slaap ik later zeker weten niet. Hoeveel ik nodig heb verschilt per keer. Meestal zit ik in totaal op 200/250mg. Vrienden van mij droppen meestal in het begin meteen een dikke hoeveelheid en knallen dan tot het einde van het feest met gemak door. Laatst heeft er 1 behoorlijk lopen kotsen, miss toch te veel in 1x. Ik vind mijn eigen manier wat veiliger.
Benzo laat je niet alleen lekker voelen maar je word ook heel peppy, waardoor je op een feestje niet snel de neiging hebt naar bijnemen zoals bij XTC. Bij XTC heb ik ook regelmatig dat ik een inzak moment heb (pap in de benen ect) en dan heeft bijnemen vaak ook geen zin meer. Bij Benzo hoef je hier niet bang voor te zijn!!

je blijft fit en vrolijk, ook als het M gevoel grotendeels uitgewerkt is EN je blijft er ook wat 'gezonder' uit zien ^^.
Over het 'gelijkbare' xtc gevoel staat hier al genoeg beschreven. Je blijft lekker scherp, kunt gewoon lezen, je ziet glas-helder ect.. bij Normaal gebruik. Neem je "te veel" dan ga je gewoon een tijd heel hard + slapen gaat hem niet meer worden... Ik noem dit zelf "te veel" omdat het middel dan niet optimaal tot zijn recht komt. Zo ging mijn eerste keer Benzo ook.
Mijn eerste ervaring met Benzo heb ik dus wel iets meer gehad, Is geen ramp. Ik heb het toen ervaren alsof ik enkele goeie snoepjes op had. Werd gewoon goed vaag kon ook niet meer sms ect, dat duurde ong 4 uur lang toen(in die tijd ook niks bij gehad), na die uurtjes ben ik nog een ochtend en middag lang wakker geweest haha. Je kunt er dus meer van nemen en goed vaag worden, maar dan profiteer je niet optimaal van de werking vind ik persoonlijk.
Dat ik toen iets te veel nam kwam puur doordat het spul dus erg langzaam op komt. Ook het M gevoel was die keer sterk aanwezig, dit gevoel duurt langer dan bij xtc en komt met vlagen, hierdoor maakte ik toen dus ook een verkeerde inschatting doordat ik er gelijk van uit ging dat ik er wel iets bij kon nemen.
Ik heb mijn hoeveel heden aangegeven (max 2 benzo-pillen 125mg ps) maar dit kan voor jou natuurlijk anders zijn.
Ook ik heb amper een dip van benzo, hooguit slaapgebrek, maar daar valt mee te leven.
Ik wens iedereen er een fijne avond mee op een feestje, thuis op de bank kun je het beter gewoon bij xtc houden..
Heeft er iemand ervaring, of weet wat de gevaren zijn van het mixen van Benzo met mdma?