Voor vragen/discussies over stoffen zoals 2C-B en 2C-I. Drugs zoals 25I-NBOMe horen hier ook thuis.
Plaats een reactie

Re: 2C-B

ma jun 02, 2014 12:51 am

Hebben jullie eigenlijk tips om bodyloads tegen te gaan? ik ga denk ik toch voor 30mg 2cb deze keer, bij 23 had ik er eigenlijk geen last van, enkel wat nerveus. :roll:

Re: 2C-B

ma jun 02, 2014 12:56 am

Blowlander schreef:Hebben jullie eigenlijk tips om bodyloads tegen te gaan? ik ga denk ik toch voor 30mg 2cb deze keer, bij 23 had ik er eigenlijk geen last van, enkel wat nerveus. :roll:


hoe leger mijn maag is, hoe minder heftig de bodyload is. wanneer het opkomt heb ik er wel last van, maar dan ga ik gewoon even rustig zitten/liggen en drink ik wat. het word dan vanzelf minder. hoe hoger de dosis is die je pakt, hoe heviger de bodyload. misschien kun je proberen het in 2 keer te pakken :conf:

Re: 2C-B

ma jun 02, 2014 1:00 am

Abysmal schreef:Zoals beloofd even kort mijn ervaring in de efteling. We waren met zn 4en, 1 nuchter (moest rijden) en 3 aan de 2cb. Bij binnenkomst direct een blauw hartje naar binnen die volgens de dealer 13mg zouden zijn. Het was behoorlijk bewolkt en zou gaan regenen de hele dag (dat deed het uiteindelijk ook) en daardoor was het niet druk in het park, wel waren er een stuk of 10 groepen kinderen die op schoolreisje waren. Na een uurtje begon ik vaag iets te bespeuren dat zou kunnen lijken op de come up (beetje body load gevoel). Echter had ik na T+2 nog steeds geen enkele vorm van trippen ontdekt en begon ik te twijfelen of het niet een placebo effect was. Daarna besloten om mijn backup 2cb nijnjtes erbij te pakken omdat die altijd wel goed werken (8mg). Ongeveer driekwartier hierna werden toch wel echte 2cb effecten duidelijker, het heerlijke gevoel alsof je om alles moet lachen en de versterkte 'vibrantie' van kleuren werden al snel duidelijk. De hele middag gelachen en een goede tijd gehad, echter heb ik niet heel sterk visueel getript (het golven van muren etc bleef uit). Een vriend had later nog een nijntje genomen en die was wel behoorlijk aan het trippen (hierdoor hebben we een vermoeden dat de blauwe hartjes niet helemaal in orde waren en deze gaan ook naar TC). Al met al een mooie middag in de efteling, alles voelt wel een tikkeltje vreemd om te trippen in een pretpark maar is toch zeker de ervaring waard. Het enige wat minder leuk is, is dat die kids op schoolreisje allemaal zoveel herrie maken met hun piepstemmetjes (waar je je maar aan kan irriteren tijdens het trippen, haha).


Nog droomvlucht gedaan?

Re: 2C-B

ma jun 02, 2014 1:38 pm

hoe leger mijn maag is, hoe minder heftig de bodyload is. wanneer het opkomt heb ik er wel last van, maar dan ga ik gewoon even rustig zitten/liggen en drink ik wat. het word dan vanzelf minder. hoe hoger de dosis is die je pakt, hoe heviger de bodyload. misschien kun je proberen het in 2 keer te pakken :conf:


Gaat dat niet ten koste van de kracht van je trip? Zelfs al zit er maar een verschil van een half uur tussen inname?

Re: 2C-B

ma jun 02, 2014 1:47 pm

Blowlander schreef:
hoe leger mijn maag is, hoe minder heftig de bodyload is. wanneer het opkomt heb ik er wel last van, maar dan ga ik gewoon even rustig zitten/liggen en drink ik wat. het word dan vanzelf minder. hoe hoger de dosis is die je pakt, hoe heviger de bodyload. misschien kun je proberen het in 2 keer te pakken :conf:


Gaat dat niet ten koste van de kracht van je trip? Zelfs al zit er maar een verschil van een half uur tussen inname?


ik heb het nooit zo geprobeerd en ik was even hardop aan het denken, maar met een half uur verschil heb je de 2e dosis al gepakt en moet je eerste nog opkomen. ik denk het niet ten koste van de kracht van de trip zal gaan, maar dat het wat langer zal duren voordat je op de piek zit.

probeer het uit en laat ons weten hoe het ging

Re: 2C-B

ma jun 02, 2014 2:08 pm

Bij de meeste psychedelica (naar mijn weten 2C-B ook) zorgt bijnemen voor een verlenging van het effect, maar nauwelijks een versterking van de trip

Re: 2C-B

di jun 03, 2014 1:43 pm

cojiro schreef:Nog droomvlucht gedaan?

Helaas niet, de rij was wat te lang, wel twee keer in de fata morgana :smokin:

Re: 2C-B

di jun 03, 2014 3:20 pm

Gemiste kans :(

Re: 2C-B

di jun 03, 2014 6:07 pm

Ik embrace de bodyload dan maar, ik heb ook al eens last gehad van nierstenen dus ik kan redelijk met pijn dealen :beer:

Re: 2C-B

di jun 03, 2014 10:14 pm

Blowlander schreef:Ik embrace de bodyload dan maar, ik heb ook al eens last gehad van nierstenen dus ik kan redelijk met pijn dealen :beer:

Ik zou de bodyload niet omschrijven als pijn, het is meer een drukkend gevoel, alsof er iets de hele tijd in de weg zit. Zo heb ik vaak het gevoel dat ik een prop in mn keel heb die je niet weg kan slikken (zo'n gevoel alsof je pil klem zit ofzo). Daarnaast kan je dus misselijk worden wat ook naar is.

In ieder geval is het belangrijk dat je het gewoon moet laten gebeuren en niet gaat panieken om de bodyload, gewoon paar keer diep door je neus ademen en dan gaat het vanzelf wel over.

Re: 2C-B

vr jun 27, 2014 3:33 pm

mijn ervaring is dat de body load van 2C-B alleen maar toeneemt met de hoeveelheid die je hebt genomen. maar dat is altijd zo - de hoger de dosering, des te meer bijwerkingen. overigens is die nooit pijnlijk geweest. ja kotsen kan wel gebeuren of je voelt je benauwd, maar als het pijn doet, dan is er serieus iets mis.

ik moet ook eerlijk zeggen, dat hier veel te lezen is van >20mg dosering. Sasha gaf de dosering in PIHKAL met 12-24mg aan, waarbij dit dan de dosis is voor een psychedelische trip. Ook met veel minder voel je iets, zeker minder visueel en trippy, maar ook lekker chill. zelfs 5mg kunnen relatief aangenaam zijn. as always: YMMV!

de vraag is altijd of je iets van wilt leren, een leuke tijd wilt hebben, leuke visuals, eens worden met de muziek OF of je een bijna-dood-ervaring wilt meemaken. en je moet jezelf ook een beetje kunnen inhouden. als je constateert: "hmmm, ik ben ooit begonnen met 15mg en dat was vet, nu doe ik 30mg en het is minder dan toen", dan is het echt tijd, om minimaal een half jaar te stoppen met de 2C-B.

Re: 2C-B

ma jun 30, 2014 10:13 am

DrChem schreef:als je constateert: "hmmm, ik ben ooit begonnen met 15mg en dat was vet, nu doe ik 30mg en het is minder dan toen", dan is het echt tijd, om minimaal een half jaar te stoppen met de 2C-B.


Als je dit bedoeld vanwege een soort van tolerantie? Dan ben ik het niet eens met deze stelling.
Maar misschien kan je het nader verklaren?

Re: 2C-B

ma jun 30, 2014 12:45 pm

je hebt tolerantie en je hebt een soort gewenning effect. effect 2 ken je vermoedelijk van MDMA - het verliest zijn magie door herhaalt gebruik. er was ooit iemand die zei, dat je in je hele leven alleen maar 10 keer MDMA kan doen, dan heeft het zijn magie verloren. hier kan ik me goed in terug vinden. natuurlijk doet het ook nog iets bij de 15e keer, maar als je dan terug denkt hoe je éérste keer was, dan is dat niet te vergelijken - ook niet heb je de dosis flink verhoogt. het word vermoedelijk nooit zo leuk zoals je eerste keer. (grappig, want bij seks is het meestal juist andersom.) terug te komen op 2C-B en eigenlijk ieder ander drug: als je het niet meer "leuk" vind, dan doe het ook niet meer. ontdek gewoon een ander drug - er zijn genoeg.

over tolerantie moeten we het wel hebben, want heel plat gezegd wil je lichaam je iets mee zeggen. vanwege tolerantie of kruistolerantie de dosis te verhogen vind ik altijd de foute insteek. je moet je lichaam en vooral je geest wel de tijd geven, om weer "normaal" te worden, voordat je voor een nieuwe trip klaar bent. natuurlijk zijn er fases, waar je net nog niet duidelijk bent, wat een bepaald stof met je doet en dat je dan een paar dagen na de eerste ervaring gelijk een nieuwe reis begint, maar als je (bij voorbeeld) ieder weekend aan de 2C-B zit, dan is er zeker sprake van tolerantie en dan ga je ook zeker flink je dosis verhogen. dat mag natuurlijk - iedereen zijn eigen lichaam - maar ik ben en zeker geen voorstander van. waarom? het is niet goed voor je lichaam en ook geestelijk haal je niet het optimum uit.

ben je op zo'n punt (of nou wennen of tolerantie) - en ik denk de dubbele dosis is een goede marker hiervoor - dan is het tijd voor rust, focussen op iets anders en over een half jaar verrast zijn, hoe leuk toch een kleine dosis kan zijn.
het is net TV kijken: zie een bepaald drug als een bepaald serie en ieder gebruik is net een aflevering van die serie. en ook hier kan je van iets beu worden en dan kijk je het niet meer en na een tijdje kijk je het toch weer en je bent er ineens weer helemaal van onder de indruk. maar een serie kijken, die je eigenlijk niet meer zo spannend vind, alleen maar omdat je ze vroeger zo leuk vond is net alsof je altijd dezelfde partij kiest ook doen ze eigenlijk niet de politiek die je voor jezelf wil. of na de kerk gaan terwijl je eigenlijk niet gelovig bent, maar ooit werd gedopt.

in die zin is mijn stelling als een combinatie van deze twee effecten bedoelt:
- kijk uit voor tolerantie en overdrijf het niet
- kijk uit voor de gewenning effect en zoek tijdelijk een ander ervaring

duidelijker?

Re: 2C-B

ma jun 30, 2014 1:00 pm

Na een week is bij 2C-B de tolerantie al weg en ik kan zo 2 seizoenen van een serie achter elkaar kijken :lol:
Je MDMA voorbeeld ben ik het ook niet mee eens, als je maximaal eens in de 3 maanden gebruikt blijft er een geweldig gevoel, maar de eerste keer is altijd net even specialer, omdat dat een nieuwe ervaring is.

Re: 2C-B

zo jul 13, 2014 12:44 am

JG, je snapt het punt dat DrChem maakt toch wel?

Re: 2C-B

zo jul 13, 2014 2:34 am

Ik had een beetje een blad voor m'n kop, omdat hij nieuw is en direct wijsneuzerig leek te doen.
Ik zocht een beetje excuses om kortaf te kunnen doen (en het naar mezelf te verantwoorden)

Ik zal morgen eens door een neutrale bril kijken, ben nu te onder invloed om het echt neutraal te kunnen lezen.

Re: 2C-B

zo jul 13, 2014 5:24 pm

kut jg jij kraakt dr chem in elk topic af :mad:

Re: 2C-B

zo jul 13, 2014 5:33 pm

voldie schreef:kut jg jij kraakt dr chem in elk topic af :mad:

Jg geeft een fout toe, dat is al heel wat :lol:

Re: 2C-B

zo jul 13, 2014 5:38 pm

dan zou die wel vaker mogen doen ja :p

Re: 2C-B

zo jul 13, 2014 8:31 pm

flikker toch op voldie -.- Dat ik een andere kijk op dingen heb, eigenwijs ben en standvastig ben duidt op een vertrouwen in mezelf wat overigens vaak bevestigd wordt met het behalen van mijn gelijk.
Als mijn ongelijk bewezen wordt, geef ik dit altijd direct toe en hier zie je daarvan het resultaat.

Dat jij inconsequent bent, wil niet zeggen dat dat goed is.

Re: 2C-B

zo jul 13, 2014 9:04 pm

JongGeleerd schreef:flikker toch op voldie -.- Dat ik een andere kijk op dingen heb, eigenwijs ben en standvastig ben duidt op een vertrouwen in mezelf wat overigens vaak bevestigd wordt met het behalen van mijn gelijk.
Als mijn ongelijk bewezen wordt, geef ik dit altijd direct toe en hier zie je daarvan het resultaat.

Dat jij inconsequent bent, wil niet zeggen dat dat goed is.


een andere kijk op dingen :#:
je kraak drChem af terwijl hij het goed heeft, dat heeft niks te maken met een kijk op dingen maar gewoon met feiten :#:

je word de laatste tijd steeds irritanter en verkondigt steeds meer onzin :s
ik wil de oude lieve jg terug die zich niet in elke discussie mengt en alleen over onderwerpen praat waar die verstand van heeft :(

Re: 2C-B

ma jul 14, 2014 1:22 am

Ik geef toch mijn ongelijk toe? En volgens mij heb ik me altijd wel in discussies gemengd...

#WeWantJGBack

ma jul 14, 2014 1:26 am

#WeWantJGBack :stoned:

Re: 2C-B

ma jul 14, 2014 1:32 am

#Bijpakken :snort:

Re: 2C-B

ma jul 14, 2014 3:53 pm

Dit weekend serieus ver geweest op homeland.. eerst gaan feesten en n pint of 10 gedronken. Na de party naar de camping gegaan met een deel en 2 nijntjes genomen. Ik wist dat alcohol de effecten versterkt, maar dat het zoveel was.. op een bepaald moment zag ik enkel nog paars, alles trilde en overal zag ik ronddraaiende figuurtjes. Af en toe ook precies fonkelende lichtjes die van boven naar beneden dwarrelde. Hier en daar ook een iet of wat duister kantje, mensen die me precies aankeken en me viseerde terwijl dat niet zo was.. heel raar allemaal..

Re: 2C-B

ma jul 14, 2014 4:35 pm

Alcohol & 2C-B is voor mij ook niet altijd zo'n geslaagde combi geweest...

Re: 2C-B

zo jul 20, 2014 6:57 pm

Nu 8 nijntjes op holy shit wat vet (4 + 2 + 2). Zie bijna alleen maar kleuren en fucking veel energie haha. Misschien doe ik dit wel volgende festival. Mindset is helemaal helder, energiek, vrolijk fucking vet dit.

Re: 2C-B

ma jul 21, 2014 3:18 pm

highrutosen schreef:Nu 8 nijntjes op holy shit wat vet (4 + 2 + 2). Zie bijna alleen maar kleuren en fucking veel energie haha. Misschien doe ik dit wel volgende festival. Mindset is helemaal helder, energiek, vrolijk fucking vet dit.


Haha, da's wel veel, maar welke kleur heb je?
Op een festival lijkt me zo'n dosering echt teveel van het goede eigenlijk, komt nogal hard binnen denk ik met al die mensen om je heen, just saying :-)

Re: 2C-B

ma jul 21, 2014 7:15 pm

FRESH schreef:
highrutosen schreef:Nu 8 nijntjes op holy shit wat vet (4 + 2 + 2). Zie bijna alleen maar kleuren en fucking veel energie haha. Misschien doe ik dit wel volgende festival. Mindset is helemaal helder, energiek, vrolijk fucking vet dit.


Haha, da's wel veel, maar welke kleur heb je?
Op een festival lijkt me zo'n dosering echt teveel van het goede eigenlijk, komt nogal hard binnen denk ik met al die mensen om je heen, just saying :-)


Die grijze. Heb wel het idee dat mijn witte batch sterker is.

Denk dat ik op een feest 2 nijntjes zou nemen en dan later weer 2.
Vriend van me deed er 2 na 4fa en vond het best vet (alleen beetje gevoel dat hij bekeken werd)

Zit er zelf aan te denken bij DanceValley Methylone te nemen en erna 2 nijntjes. Maar moet eerst de dosering uitvogelen. Nog nooit gedaan.

Van wat ik lees zou 250 mg met een 150mg booster een goed dosering zijn. Maar de een zweert weer bij 300mg en de ander gaat al hard op 200mg.

Re: 2C-B

ma jul 21, 2014 7:43 pm

Als 2C-B je vet lijkt op een festival, dan zou ik eerst 2C-B nemen en daarna juist de methylone. Stel je neemt 2 nijntjes en vervolgens drie uur later begin je aan de methylone. Daar kun je best lang mee door denk ik. Methylone werkt erg kort en re-dosen werkt verre van optimaal, net zoals de meeste serotogene middelen, daarom zou ik juist beginnen met de 2C-B.
Laatst bijgewerkt door Piotr op di jul 22, 2014 2:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie