Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

4-Fluoroamfetamine (4-FMP / 4-FA)

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Re: 4-Fluoroamfetamine

Berichtdoor BOOBS » zo apr 01, 2012 8:36 pm

Gman007 schreef:Kater valt heel erg mee. Bij mij eigenlijk niet aanwezig. Het is gewoon het slaaptekort wat je de das om doet. Als je smorgens 4-fmp neemt en savonds gewoon gaat slapen voel je je prima de dag erna. En dat terwijl ik na een nacht MDMA of 6-apb de hele dag erna voor pampus lig. De dag na een nacht 4-fa ben ik alleen moe.

Hmn oke, en denkbje dat het kwaad kan ivm examens. Ik moet me een dag of 3 daarna wel weer gewoon kunnen concentreren
BOOBS
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor BOOBS » zo apr 01, 2012 8:37 pm

Gman007 schreef:Double post? :kleuter:

Ja zodat me vraag op deze pagina ook zitchbaar is :)
BOOBS
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Stefaan » zo apr 01, 2012 8:41 pm

Oke.. Ik heb eigenlijk een beetje dezelfde motivatie als jou. Mijn kortetermijn geheugen en concentratie vermogen ging zwaar achteruit door mdma enzo en daarom gebruik ik dat ook niet meer voorlopig. 4-fmp heeft hier wel veel minder nadelige effecten op voor zover ik het merk, maar goed als je examens hebt had ik het niet gebruikt 3 dagen voor je examens.. ;) Wacht dan gewoon 2 weekjes ofzo.

En zoals ik zei, slaaptekort heeft ook nadelige effecten! En slaaptekort ga je sowieso krijgen. :rock:
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor BOOBS » zo apr 01, 2012 8:44 pm

Nee inderdaad. Ik ben dan van plan nog voor Q-day te doen. Een dosis.

En me examens beginnen 23 mei.

Ik weet het ook nog niet zeker hoor, beetje research!
BOOBS
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Stefaan » zo apr 01, 2012 8:45 pm

Ik kan niks onderbouwen, ik deel alleen mijn ervaring en onderbuik gevoelens :p Ik kan niet helemaal duidelijk zeggen of het een nadelig effect heeft op je leervermogen, dat zal vast wel zo zijn, maar het wel veel minder erg dan een avond flink snoepen.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor BOOBS » zo apr 01, 2012 8:48 pm

Nee snap ik. Ik moet ook maar kijken.
Stel ik doe om de 3-4 maanden mdma, hoevaak is het dat nog "gezond" om 4-fmp te nemen.
In theorie.
BOOBS
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Stefaan » zo apr 01, 2012 9:03 pm

Geen idee. Ik doe het waarschijnlijk te vaak, dus daar laat ik me niet over uit. 8-)
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor Einstein » zo apr 01, 2012 9:54 pm

Het blijft een beetje gokken met dit soort stoffen :#: Geloof dat de relatieve potentie van 4-FMP als serotoninereleaser ongeveer een factor 10 lager zit dan die van MDMA, maar hoe zich dat vertaalt in 3-maandenregeltjes en zo, geen idee.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Dopamientje » zo apr 01, 2012 11:49 pm

Apart spul. Het komt heel zacht opzetten, het klapt er niet op zoals mdma. Het effect is een soort van energiek en wakker gevoel, met een licht-mdma gevoel op de achtergrond. Fijn spul, maar ik had er meer van verwacht. Heel de avond voelde het alsof ik niet hard genoeg ging, er miste iets aan het gevoel.

Aangeraakt worden was heerlijk, tegen mensen aanhangen, praten en sociaal doen. Maar het was niet zo "gedwongen" als bij mdma. Heel de avond heerlijk op gedanst.

De comedown was trouwens heel zacht, toen de het euforische begon af te zwakken, bleef ik met een wakker gevoel over, alsof ik gewoon net een paar uur wakker was. Er was geen sprake van een crash, maar wel een lichte brakheid de volgende dag, waarschijnlijk door het slaaptekort (3 uur geslapen).
Dopamientje
Badass Junkie

Berichtdoor Stefaan » zo apr 01, 2012 11:54 pm

Dopamientje beschrijft precies ook mijn gevoel! Als snoepvervanger is dit best relax.. ;)
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor Davinci » ma apr 02, 2012 12:52 pm

BOOBS schreef:Mijn laatste keer mdma was op 4 feb. Ik heb mij voorgenomen om tot de zomer geen serotonine verbruikende substaties meer te gebruiken omdat ik binnekort eindexamen heb. Maar meer ook omdat ik een lekkere lange pauze wil houden. In hoeverre is de kater van 4fmp merkbaar? Kan ik rustig een (normale)dosis nemen op een feestje, zonder me erg zorgen te maken dat me hersenen het zwaar daardoor krijgem?

En ik heb me laten vertellen dat deze stof erg weinig kostbaar serotonine gebruikt toch?

De kater van 4fmp is buiten slaaptekort voor de meesten redeljjk onbestaand.
Als je een normale dosis neemt, zullen je hersenen het minder te verduren krijgen dan bv. mdma.
Gezond blijft het natuurlijk echt niet. Het verbruikt inderdaad veel minder serotonine dan mdma.
(De exacte waarden staan denk ik in dit topic ergens).
Helaas zit er in 4-fa een fluor atoom. Dit is het atoom met de grootst mogelijke elektronegativiteit.
Fluor behoort tot de halogenen en deze zijn uitermate giftig. Fluor is in staat om elke stof te oxideren :woeh:
Veel onderzoek naar de schadelijkheid van 4fa is er nog niet echt gedaan. Maar de structuur belooft wel niet veel goeds...
Ik raad toch aan om met alle serotonine verbruikende drugs een driemaandregel te respecteren.
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur

Berichtdoor Einstein » ma apr 02, 2012 5:34 pm

Mja, denk niet dat dat fluoratoom daar zomaar vanaf gemetaboliseerd zal worden, die zit daar wel lekker. Natuurlijk kunnen de afbraakproducten van 4-FMP nog altijd giftig zijn - door het fluoratoom zal het afbraakmechanisme wel degelijk veranderd worden.
Echt schadelijk is bijvoorbeeld 4-chloro-amfetamine, maar doordat het chlooratoom veel groter is dan zowel een waterstofatoom als een fluoratoom is het bindingsprofiel waarschijnlijk ook volledig anders.

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Jamess » ma apr 02, 2012 6:56 pm

Wat einstein al zei, die fluor gaat echt niet van zijn plekkie af omdat hij 1 elektron extra wel fijn vind en houd die dan ook erg stevig vast.

Weet iemand trouwens de metabolisatie van 4-fmp? zou wel leuk zijn om te weten want dan heb je ook een klein beetje een 'schadelijkheidindicatie' bijv wordt het ook gemetaboliseerd tot a-methyldopamine e.d.?
sadboys2001
Jamess
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Davinci » ma apr 02, 2012 8:21 pm

Einstein schreef:Mja, denk niet dat dat fluoratoom daar zomaar vanaf gemetaboliseerd zal worden, die zit daar wel lekker. Natuurlijk kunnen de afbraakproducten van 4-FMP nog altijd giftig zijn - door het fluoratoom zal het afbraakmechanisme wel degelijk veranderd worden.
Echt schadelijk is bijvoorbeeld 4-chloro-amfetamine, maar doordat het chlooratoom veel groter is dan zowel een waterstofatoom als een fluoratoom is het bindingsprofiel waarschijnlijk ook volledig anders.

4-chloro-amfetamine is een leuke :grin: Ze gebruiken deze om serotonine receptoren te vernietigen bij wetenschappelijk onderzoek :rock:
Verhoogt het fluoratoom (zelfs al wordt het er niet afgemetaboliseerd) niet de oxidatieve stress?
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur

Berichtdoor Einstein » ma apr 02, 2012 10:29 pm

Tot alpha-methyldopamine zal het niet afgebroken worden, evenmin als gewone amfetamine overigens (dat wordt eerder afgebroken tot para-hydroxyamfetamine, geloof ik). Wat zelfs zou kunnen is dat het fluoratoom de vorming van para-hydroxyamfetamine zou verhinderen, wat volgens bepaalde hypotheses de neurotoxiciteit zou verminderen. Om hier met zekerheid iets over te kunnen zeggen hebben we meer details nodig over de neurotoxiciteit van amfetamine en eventueel van MDMA, en die hebben we nu eenmaal niet.

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor deman13 » di apr 03, 2012 11:48 pm

4-FMP is baas. :hulde:
Nu wil ik dit over een tijdje doen op een langdurend festival. Maar kan ik dan eerst 4-FMP droppen, en een paar uur nádat de euforie verdwenen is nog wat MDMA kristalletjes droppen/
deman13
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor FRESH » wo apr 04, 2012 10:07 am

deman13 schreef:4-FMP is baas. :hulde:
Nu wil ik dit over een tijdje doen op een langdurend festival. Maar kan ik dan eerst 4-FMP droppen, en een paar uur nádat de euforie verdwenen is nog wat MDMA kristalletjes droppen/

Ja, dat kan prima..maar dan doe je het alleen voor de energie en om ietsjes minder gaar te zijn neem ik aan. Bovendat heeft het verder niet echt voordelen.
FRESH

Berichtdoor Stefaan » wo apr 04, 2012 10:10 am

Was amfetamine + mdma niet slecht voor je koppie?
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor Doc » wo apr 04, 2012 10:28 am

lijkt me dat je dan meer kans hebt op serotonine syndroom..
Huilen met de ket op....
Doc
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor FRESH » wo apr 04, 2012 11:06 am

Gman007 schreef:Was amfetamine + mdma niet slecht voor je koppie?

Je hersenen vinden dat inderdaad niet leuk nee. Wordt sterk afgeraden. Het heeft een extra neurotoxische werking.
FRESH

Berichtdoor Einstein » wo apr 04, 2012 5:24 pm

Kans op serotoninesyndroom zal wel meevallen, maar extra giftig is het zeker 8-)

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor J-C » wo apr 04, 2012 7:48 pm

laatst 200mg 4-fa + 150 mg methylone 3 uur later... ferme afrader.. enkel negatieve effecten: veel te strak staan en angsten...
J-C
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Oizo » di apr 10, 2012 3:34 pm

Zijn er risico's aan 4-fmp nemen, terwijl je enkele uren ervoor (lichte dosis) MXE genomen hebt?
Oizo
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Stefaan » di apr 10, 2012 3:38 pm

In theorie wel dacht ik, maar ik heb wel eens een snoepje met een klein beetje mxe tegelijkertijd gecombineerd en dat ging ook gewoon vlekkeloos.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor Davinci » di apr 10, 2012 3:54 pm

Oizo schreef:Zijn er risico's aan 4-fmp nemen, terwijl je enkele uren ervoor (lichte dosis) MXE genomen hebt?

Ik raad het af. MXE en serotonine-vretende-drugs gaan niet goed samen.
De man die gestorven is van mxe had een combinatie van mxe/mdai.
Er zijn ook tal van reports bekend waar mensen de dag na mdma/6apb/4fmp/etc. wat mxe doen en een serotonine syndroom achtige toestand oplopen.
De werking van mxe lijkt mij vrij nasty eigenlijk.
Als je dat love gevoel volledig wil hebben, mag je ook niets van serotonerge drugs gebruiken drie maand op voorhand....
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur

Berichtdoor Stefaan » di apr 10, 2012 3:57 pm

Davinci schreef:
Oizo schreef:Zijn er risico's aan 4-fmp nemen, terwijl je enkele uren ervoor (lichte dosis) MXE genomen hebt?

Er zijn ook tal van reports bekend waar mensen de dag na mdma/6apb/4fmp/etc. wat mxe doen en een serotonine syndroom achtige toestand oplopen.
Als je dat love gevoel volledig wil hebben, mag je ook niets van serotonerge drugs gebruiken drie maand op voorhand....

Dat klopt in principe wel wat je zegt, maar dat sterfgeval was van iemand zichzelf injecteerde met veel te hoge dosissen. Dat is wel wat anders dan een klein puntje snuiven.

Persoonlijk vind ik de combi wel chill qua gevoel.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor Davinci » di apr 10, 2012 4:02 pm

Gman007 schreef:
Davinci schreef:

Dat klopt in principe wel wat je zegt, maar dat sterfgeval was van iemand zichzelf injecteerde met veel te hoge dosissen. Dat is wel wat anders dan een klein puntje snuiven.

Persoonlijk vind ik de combi wel chill qua gevoel.

Het is wel chill qua gevoel, maar ik vind dat het toch wel dat het de magic redelijk pover achterlaat.
De mensen die een soort serotonine syndroom opliepen na mdma/4fmp/6apb/etc. hadden normale dosissen binnen btw.
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur

Berichtdoor Oizo » di apr 10, 2012 4:03 pm

Het gaat niet over een combi :)
Ik ga twee dagen naar een festival waar ik van plan ben de tweede dag ongeveer 140mg 4-FA te droppen.
Ook heb ik een beetje mxe bij.

En als het gaat over de dag ervoor?
Oizo
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Stefaan » di apr 10, 2012 4:05 pm

De mensen met serotonine syndroom weet ik niet echt wat over. Dat geloof ik ook wel, ik had persoonlijk normale dosis 6-apb op en ik gok zo'n 15-20 mg mxe. Mxe maakt mijn ledematen altijd heel licht, gecombineerd met de energie van de snoepjes vond ik dat wel chill. Love gevoel was net als de andere keren bij mij.

edit: ik denk als je het op 2 verschillende dagen gebruikt dat het dan niet echt een probleem zal opleveren..
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor Davinci » di apr 10, 2012 4:10 pm

Het 'zal' hoogst waarschijnlijk geen probleem opleveren.
Methoxetamine is a dopamine reuptake inhibitor, a nicotinic acetylcholine receptor antagonist, an uncompetitive NMDA channel blocker, a dopamine D2 receptor agonist, and a mu-opioid agonist, according to the current SAR as well as subjective reports consistent with this effect profile.

Methoxetamine has in the past demonstrated the ability to cause serious problems in conjunction with serotonin releasers; the combination of methoxetamine and MDAI (which is a serotonin releaser with no other effects to speak of) lead to the death of one unfortunate Swede who had taken only a moderate dose of both compounds. Simply put: the combination of methoxetamine and a serotonin releaser appears to be extremely dangerous!

It is therefore highly inadvisable to combine methoxetamine with any serotonin releaser or suspected serotonin releaser, or with DXM (a very potent serotonin reuptake inhibitor, though not a releaser) -- this includes MDMA, 6-APB, AMT, MDAI to name a few.

The increasing number of these reports suggest that this interaction is indeed quite real; it is possible however unlikely that methoxetamine acts in some way to inhibit the breakdown of serotonin, via monoamine oxidase inhibition or otherwise. Methoxetamine and the other methoxylated arylcyclohexylamines (4-MeO-PCP, 3-MeO-PCP, 3-MeO-PCE) bear some structural similarity to the infamous PMA and the less-well-known MAOI para-methoxy-phenethylamine (PMPEA). The appearance of unexpected effects is always a possibility when testing a new compound especially testing in vivo with no pre-existing in vitro binding data. To combine these with other compound increases the risk of ingestion substantially.

Dit is waarom ik het afraad. Je serotonine systeem is zo noodzakelijk en belangrijk.
Het is het niet waard in mijn ogen, zelfs al zit er een dag tussen.
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Research Chemicals