Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Benzo Fury (6-APB)

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Re: Benzo Fury (6-APB)

Berichtdoor Inhalicus » vr nov 04, 2011 10:09 pm

Miele schreef:Ofwel, wel kruistolerantie met MDMA? Snap niet helemaal alle termen in je bericht, wat houdt bijvoorbeeld het "heropname remmer" in? En wat is een agonist?

Hashja schreef:
Miele schreef:
Einstein schreef:6-APB is één en al serotonine, zelfde verhaal als met MDMA.

Kun je dit ergens mee beredeneren oid? Ik heb namelijk 4 weken terug MDMA gebruikt, 3 weken terug 5-APB en eergisteren ook weer 5-APB, en ik merk niet dat ik minder hard ga of meer nodig heb oid. Mijn vermoeden is daarom dat het meer op dopamine werkt dan op serotonine, ik heb ook nooit echt een love gevoel gehad op 5-APB of 6-APB (ook niet toen ik 6-APB gebruikte na 3 maanden MDMA-pauze)

Het werkt absoluut op je serotonine. Alleen anders dan bij MDMA.
Het vormt tollerantie op basis van desensitisatie van je neuronen voor (oa) serotonine, NIET omdat het op is zoals bij MDMA alleen. Dit komt omdat 6-APB ook een agonist is voor serotonine op bepaalde receptoren, wat betekend dat het serotonine na doet. Dit zou daar een goede verklaring voor zijn.1
Dat het werkt op 5-HT2c is bewezen, en vermoedelijk werkt het ook op 5-HT2a en -b, en is het een potente releaser en heropname remmer van noradrenaline, dopamine en serotonine.
Inhalicus
Guppekop
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Einstein » za nov 05, 2011 4:15 pm

Taalkundig is deze uitleg niet helemaal in orde, maar het concept is: een agonist is een stof die zodanig "lijkt" op bepaalde stoffen in je zenuwstelsel dat het dezelfde werking heeft als die stoffen. Zo wordt de stof serotonine, die als boodschapper werkt in een hoop hersencircuits, vakkundig nagebootst door onder andere LSD, DMT, psilocybine en dus ook 6-APB. Doordat deze stoffen goed passen in de eiwitten waar normaal gesproken serotonine terecht moeten komen, worden je gedachtenprocessen verstoord :#:
Een heropnameremmer zorgt ervoor dat serotonine langzamer wordt opgeruimd, waardoor het langer actief blijft.

:#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » za nov 05, 2011 4:26 pm

Bedankt voor het vertalen Einstein :smokin:

Wat daar staat lijkt me niet, want met mijn beperkte scheikundige kennis en google kom ik tot de conclusie dat het qua structuur zo weinig op serotonine lijkt en dat de indool-ring die bij psychedelica altijd voor de binding aan de receptoren zorgt er niet is, dat het me vrij onmogelijk lijkt. Zeker de gelijkenis met MDMA doet mij vermoeden dat de werking op de serotonine meer weg heeft van MDMA dan van tripmiddelen.

Jammer, dit was het voor mij wel even waard om het uit te zoeken, want mocht dat zo zijn dan ging daar mijn voorkeur wellicht naar uit ten opzichte van MDMA. Maar voor nu hou ik het nog even bij halfjaarlijks MDMA. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie

Berichtdoor Einstein » za nov 05, 2011 4:45 pm

Voor de effectiviteit van een stof als agonist zijn vooral de vorm en de elektrische eigenschappen op molecuulniveau van die stof van belang, niet de precieze chemische structuur, maar de overeenkomst van 6-APB met MDMA is inderdaad wel groot genoeg om te kunnen gokken dat ze ook qua werking wel grotendeels op elkaar zullen lijken, al weet je dat nooit helemaal zeker.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor TRAVOLTA » di nov 08, 2011 6:54 pm

heeft iemand dit al in combinatie met lsd gebruikt? of in combinatie met ketamine? :)
TRAVOLTA
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor DonnieDarko1979 » wo nov 09, 2011 10:32 am

Heb het goedje in huis, maar nog niet echt de mogelijkheid gehad om het te proberen.
25 november een leuke avond uit, maar om het nou voor de eerste keer te proberen in een drukke uitgaansgelegenheid....
Every living creature on earth dies alone
DonnieDarko1979
Belezen Gebruiker

Berichtdoor westergas » zo nov 13, 2011 1:24 am

DonnieDarko1979 schreef:Heb het goedje in huis, maar nog niet echt de mogelijkheid gehad om het te proberen.
25 november een leuke avond uit, maar om het nou voor de eerste keer te proberen in een drukke uitgaansgelegenheid....

Dat probleem heb ik nou ook> Volgens mij heb ik zeker de real deal in huis en sta te popelen het uit te proberen maar de gelegenheid heeft zich nog niet voor gedaan. Heel irritant...
Binnenkort ook een avondje stappen (in "normale" stap gelegenheden) in de planning maar ben bang dat het daar niet helemaal geschikt voor is. Op 31-12 ga ik naar AU maar wil daar niet voor proefkonijn spelen. 2b kont-in-u't.
westergas
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Sublimo » zo nov 13, 2011 1:29 am

Vind het vooral duur, de "locatie" waar ik het zou gebruiken is geen probleem.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Sublimo
Donateur

Berichtdoor Hashja » zo nov 13, 2011 1:34 am

Tomzeur schreef:Wat daar staat lijkt me niet, want met mijn beperkte scheikundige kennis en google kom ik tot de conclusie dat het qua structuur zo weinig op serotonine lijkt en dat de indool-ring die bij psychedelica altijd voor de binding aan de receptoren zorgt er niet is, dat het me vrij onmogelijk lijkt.

Dit is denk ik net iets té zwart wit. :P 2c-B heeft namelijk geen indool structuur en is zeker actief op serotonine receptoren. Daarnaast heeft tryptofaan (een wel bekend aminozuur) wel een indool ring maar is NIET psychoactief, evenals het het giftige Skatole (3-methyl-indole).

Tomzeur schreef:Zeker de gelijkenis met MDMA doet mij vermoeden dat de werking op de serotonine meer weg heeft van MDMA dan van tripmiddelen.

Heeft het ook in mijn ogen. :)
Hashja
houdt van jou!
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Sublimo » zo nov 13, 2011 1:36 am

Besef je wel dat hij geen flauw idee heeft waar ie het over heeft.
Sublimo
Donateur

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo nov 13, 2011 1:39 am

Sublimo schreef:Besef je wel dat hij geen flauw idee heeft waar ie het over heeft.

Dat zeg ik zelf ook maar ik kan met mijn Havo scheikunde wel een beetje googlen en zo aannames maken. 8-) Net als jij doet, alleen jij kan dan de maximale zuiverheidspercentages bijvoorbeeld niet eens uitrekenen helaas omdat je niet weet wat molmassa is. Las ik toevallig. Dus doe nou niet alsof jij zo'n genie bent beste knul. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie

Berichtdoor Sublimo » zo nov 13, 2011 1:41 am

Tomzeur schreef:
Sublimo schreef:Besef je wel dat hij geen flauw idee heeft waar ie het over heeft.

Dat zeg ik zelf ook maar ik kan met mijn Havo scheikunde wel een beetje googlen en zo aannames maken. 8-) Net als jij doet, alleen jij kan dan de maximale zuiverheidspercentages bijvoorbeeld niet eens uitrekenen helaas omdat je niet weet wat molmassa is. Las ik toevallig. Dus doe nou niet alsof jij zo'n genie bent beste knul. 8-)

Niet net zoals mij, want verstand kun je niet kopen. Er zal altijd een verschil blijven.
Sublimo
Donateur

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo nov 13, 2011 1:42 am

Sublimo schreef:
Tomzeur schreef:

Niet net zoals mij, want verstand kun je niet kopen. Er zal altijd een verschil blijven.

Zal dat boek niet helpen? 8-)
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie

Berichtdoor Sublimo » zo nov 13, 2011 1:42 am

Tomzeur schreef:Zal dat boek niet helpen? 8-)

Als voor jou humor en verstand hetzelfde zijn, dan wel misschien.
Sublimo
Donateur

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo nov 13, 2011 1:49 am

Oh wacht, dat is waar. Stomme fout van me, even opnieuw:

Sublimo schreef:
Tomzeur schreef:

Jawel hoor, 5 euro per gram. 8-)
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie

Berichtdoor Partypipo » zo nov 13, 2011 12:11 pm

Nog maar twee weken en dan drop ik mn eerste 6apb pilletjes op Qlimax! Echt vet veel zin in!
Wat werkt beter om zo lang mogelijk op gr 6apb te gaan? Ineens 200 of 250mg droppen en daar de hele avond als een malle op gaan of beginnen met 125 mg en dan een paar keer bijpakken, of zelfs eerst met halve pilletjes werken, dus zo'n 60 mg als startdosis en dan steeds bij gooien?

En stel je voor dat het toch niet zo tof uitpakt als ik hoop: sterf ik dan aan serotoninesyndroom als ik er nog mdma bij gooi?
En hoe combineert het met speed voor als ik in zit te kakken?
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor Sunseed » zo nov 13, 2011 2:53 pm

Tomzeur en sublimo, als jullie serieus bezig zijn, word eens volwassen aub..

en ILoveMDMA, 100 mg is meer dan genoeg hoor, geloof me, evt nog 1tje van 50 mg meenemen voor als het wat te vroeg uitwerkt, maar 200 mg, dat kan ik me zelfs niet voorstellen!!
Hier schepte ik onlangs nog op over hoeveel drugs ik al had gedaan, maar ondertussen ben ik voorbij die opschepfase
Sunseed
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Hashja » zo nov 13, 2011 3:59 pm

Ik zou persoonlijk ook voor een dosis van 100 of 125mg gaan. Redosen zou ik met een mg of 50 doen. Maar wel pas een flinke tijd later. 4uur bleek voor mij te kort en die 50mg kwam toen enorm hard aan.
Ik zou het later niet meer met MDMA combineren. Het is altijd lastig om een nieuwe drug op een feestje te testen waar het goed MOET gaan. Maar dat is wel het risico wat je neemt in mijn ogen.
De combinatie met speed is geloof ik een beetje hetzelfde als met MDMA. Neurotoxisch gezien af te raden, maar verder ok. Maar ik denk dat als je 200mg 6-APB hebt voor jezelf, dat je het heel erg lang ermee vol kunt houden! ik was in iedergeval 10 uur zoet met 150mg. :)
Veel plezier.
Hashja
houdt van jou!
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Sunseed » zo nov 13, 2011 4:11 pm

Hashja schreef:Ik zou persoonlijk ook voor een dosis van 100 of 125mg gaan. Redosen zou ik met een mg of 50 doen. Maar wel pas een flinke tijd later. 4uur bleek voor mij te kort en die 50mg kwam toen enorm hard aan.
Ik zou het later niet meer met MDMA combineren. Het is altijd lastig om een nieuwe drug op een feestje te testen waar het goed MOET gaan. Maar dat is wel het risico wat je neemt in mijn ogen.
De combinatie met speed is geloof ik een beetje hetzelfde als met MDMA. Neurotoxisch gezien af te raden, maar verder ok. Maar ik denk dat als je 200mg 6-APB hebt voor jezelf, dat je het heel erg lang ermee vol kunt houden! ik was in iedergeval 10 uur zoet met 150mg. :)
Veel plezier.

Ik heb (dom als ik was, maar onder invloed dus slecht inschattingsvermogen) een halve Q-Dance bijgenomen (= 90 mg mdma ongeveer) ongeveer 6 u na inname van 100 mg Fury. MAN die sloeg hard in, ongelooflijk!! werkte ook veel langer dan normaal.
Hier schepte ik onlangs nog op over hoeveel drugs ik al had gedaan, maar ondertussen ben ik voorbij die opschepfase
Sunseed
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Partypipo » zo nov 13, 2011 4:18 pm

Ja, ik weet dat ik een risico neem door het op een feest te testen, maar anders ga ik mdma eten op Qlimax (Qlimax moet zo intens mogelijk beleefd worden, mooooooooiiiiieeee show en mn lievelings hardstyle dj Zatox!) En als ik dan 6apb wil testen moet het in een thuis sessie 2 maanden na de mdma op Qlimax of 2 ervoor. Qlimax is over 2 weken al, dus ervoor gaat niet lukken. Erna lijkt me zonde, omdat ik denk dat 6apb mijn favo party drug gaat zijn. Want mdma is zeeeeeer fijn, maar dezelfde gevoelens maar dan langer en dat allemaal terwijl je helder blijft lijkt me hemels op een feest! Dan liever thuis een keer vaag van de mdma en op feesten afwisselend speed en 6apb, om wel aan de 2-3 maanden pauze te komen. Ik ga naar veel feesten hè :D
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor Sunseed » zo nov 13, 2011 4:24 pm

ILoveMDMA schreef:Ja, ik weet dat ik een risico neem door het op een feest te testen, maar anders ga ik mdma eten op Qlimax (Qlimax moet zo intens mogelijk beleefd worden, mooooooooiiiiieeee show en mn lievelings hardstyle dj Zatox!) En als ik dan 6apb wil testen moet het in een thuis sessie 2 maanden na de mdma op Qlimax of 2 ervoor. Qlimax is over 2 weken al, dus ervoor gaat niet lukken. Erna lijkt me zonde, omdat ik denk dat 6apb mijn favo party drug gaat zijn. Want mdma is zeeeeeer fijn, maar dezelfde gevoelens maar dan langer en dat allemaal terwijl je helder blijft lijkt me hemels op een feest! Dan liever thuis een keer vaag van de mdma en op feesten afwisselend speed en 6apb, om wel aan de 2-3 maanden pauze te komen. Ik ga naar veel feesten hè :D

Als je al MDMA gedaan hebt vind ik persoonlijk 6-apb totaal geen 'risico', mijn eerste keer was ook in de Belgische hard-dance club Cherry Moon, kon geen betere plek verzinnen! MDMA is lekkerder thuis :p
Sunseed
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor westergas » ma nov 14, 2011 7:51 pm

Sunseed schreef:Als je al MDMA gedaan hebt vind ik persoonlijk 6-apb totaal geen 'risico', mijn eerste keer was ook in de Belgische hard-dance club Cherry Moon, kon geen betere plek verzinnen! MDMA is lekkerder thuis :p

Je weet alleen niet 100% zeker dat je ook echt 6APB in handen hebt totdat je zelf als proefkonijn hebt gefungeerd. Lees af en toe zulke rare tripreports van mensen die iets heel anders bleken te consumeren dan dat ze besteld hadden.
westergas
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Sunseed » ma nov 14, 2011 8:46 pm

westergas schreef:
Sunseed schreef:Als je al MDMA gedaan hebt vind ik persoonlijk 6-apb totaal geen 'risico', mijn eerste keer was ook in de Belgische hard-dance club Cherry Moon, kon geen betere plek verzinnen! MDMA is lekkerder thuis :p

Je weet alleen niet 100% zeker dat je ook echt 6APB in handen hebt totdat je zelf als proefkonijn hebt gefungeerd. Lees af en toe zulke rare tripreports van mensen die iets heel anders bleken te consumeren dan dat ze besteld hadden.

Als het van een officiele vendor komt is het wel te vertrouwen denk ik hoor. :p
Sunseed
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor megatrippie » di nov 15, 2011 11:34 am

ILoveMDMA schreef:Ja, ik weet dat ik een risico neem door het op een feest te testen, maar anders ga ik mdma eten op Qlimax (Qlimax moet zo intens mogelijk beleefd worden, mooooooooiiiiieeee show en mn lievelings hardstyle dj Zatox!) En als ik dan 6apb wil testen moet het in een thuis sessie 2 maanden na de mdma op Qlimax of 2 ervoor. Qlimax is over 2 weken al, dus ervoor gaat niet lukken. Erna lijkt me zonde, omdat ik denk dat 6apb mijn favo party drug gaat zijn. Want mdma is zeeeeeer fijn, maar dezelfde gevoelens maar dan langer en dat allemaal terwijl je helder blijft lijkt me hemels op een feest! Dan liever thuis een keer vaag van de mdma en op feesten afwisselend speed en 6apb, om wel aan de 2-3 maanden pauze te komen. Ik ga naar veel feesten hè :D

Niet te hoog beginnen en dan bijslikken.
Wachten tot je speed gaat gebruiken tot de redose gaat werken :P
Je kan namelijk behoorlijk hard gaan op 6apb.
Mijn vriendin heeft afgelopen vrijdag vanaf haar redose 12 uur nonstop lopen klapperen.
Tree Hugging Hippie Crap
megatrippie
In Memoriam

Berichtdoor westergas » di nov 15, 2011 12:43 pm

Sunseed schreef:Als het van een officiele vendor komt is het wel te vertrouwen denk ik hoor. :p

klopt. maar wat is een officiele vendor? (dit is geen verzoek btw) er is (nog steeds) geen lijst met producten met bijbehorende vendor. persoonlijk denk ik wel dat ik dat kan beoordelen maar zeker weten doe ik het niet. proefkonijn factor blijft imo aanwezig.
westergas
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » di nov 15, 2011 2:22 pm

Sublimo schreef:Vind het vooral duur, de "locatie" waar ik het zou gebruiken is geen probleem.

8-)
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie

Berichtdoor megatrippie » di nov 15, 2011 2:55 pm

Sublimo schreef:Vind het vooral duur

Kan als ik 1 gram bestel het al voor 35,00 euro krijgen.
2 gram kost nu 32,50 euro per gram

Niet goedkoop misschien maar als je de duur van de trip in ogenschouw neemt is de prijs is nu redelijk te doen.
Tree Hugging Hippie Crap
megatrippie
In Memoriam

Berichtdoor Erwinat0r » wo nov 16, 2011 3:23 am

Ik ben van plan binnenkort 6-apb te gaan gebruiken, heb vandaag weer nieuwe besteld. (nadat mijn huisgenoot samen met een collega van hem mijn pillen heeft verorberd)

Ik heb na zijn verhalen even een vraagje waar ik graag antwoord op wil hebben voor ik ga gebruiken. Hij heeft het vrijdagnacht om 4 uur geslikt en heeft tot zaterdagavond strak gestaan, allemaal leuke verhalen tot dusver geen probleem. Hij heeft echter zijn hele wangen kapot gekauwd en heeft momenteel nog steeds pijnlijke kaken. Ook geeft hij aan zich nu enigszins 'down' te voelen, zoals hij het omschrijft erg herkenbaar met mijn xtc-dipje, alleen iets heftiger. (ter informatie; 4 dagen na inname dus) Tot zover de inleiding op mijn vraag. Zijn dit herkenbare dingen? is dit normaal?

Nog even ter informatie, de lieve schat heeft flink zitten dakpannen, en heeft 2 pillen geslikt á 125mg. oftewel een belachelijke dosis als ik de bovenstaande verhalen mag horen. Hij is wel een grote jongen, zo'n 110 kilo schat ik, dus kan natuurlijk wel wat hebben.

Ik ben van plan om 1 pil te gaan slikken á 125mg en weeg 95 kilo. Kan ik deze gevolgen verwachten of zijn deze te verwaarlozen bij een 'gezonde' dosis?

Bij voorbaat dank!
Erwinat0r
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Saikedellik » wo nov 16, 2011 4:29 am

1 pil van 125mg heb je gewoon een uurtje of 6 plezier van, lekker veel energie, je goed voelen, maar ook wel kaken malen tegen het eind ja. 1 pil lijkt me mooi om te proberen, heb zelf dan ook nooit een kater als ik er verder niet bij drink ofzo.
Junk.
Saikedellik
Donateur

Berichtdoor Hashja » wo nov 16, 2011 4:48 pm

Erwinat0r schreef:Hij heeft echter zijn hele wangen kapot gekauwd en heeft momenteel nog steeds pijnlijke kaken. Ook geeft hij aan zich nu enigszins 'down' te voelen, zoals hij het omschrijft erg herkenbaar met mijn xtc-dipje, alleen iets heftiger. (ter informatie; 4 dagen na inname dus) Tot zover de inleiding op mijn vraag. Zijn dit herkenbare dingen? is dit normaal?

Nog even ter informatie, de lieve schat heeft flink zitten dakpannen, en heeft 2 pillen geslikt á 125mg. oftewel een belachelijke dosis als ik de bovenstaande verhalen mag horen. Hij is wel een grote jongen, zo'n 110 kilo schat ik, dus kan natuurlijk wel wat hebben.

250mg is inderdaad een enorme dosis, ook voor iemand van 110kg, dus ik vind het niet gek dat hij zo'n kater heeft. Tegen het down gevoel kan hij wat 5-HTP nemen, dat zal waarschijnlijk een stuk helpen. Over de kaak- en wang pijn, dat zal zijn eigen lichaam moeten oplossen.
Erwinat0r schreef:Ik ben van plan om 1 pil te gaan slikken á 125mg en weeg 95 kilo. Kan ik deze gevolgen verwachten of zijn deze te verwaarlozen bij een 'gezonde' dosis?

Bij voorbaat dank!

Dat is een prima dosis. Een kater zul je misschien wel hebben, maar niet zo heftig als die van je vriend. ;)
Tegen het down gevoel kun je zoals ik al zei wat 5-HTP nemen (wel pas minimaal 12uur na laatste inname)! Ik weet niet of je gevoelig bent voor 'kauwen' en 'malen' met je mond, maar relatief zal het wel meevallen.
Veel plezier! :mrgreen:
Hashja
houdt van jou!
Bewuste Gebruiker

VorigeVolgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals