julian6 schreef:Partypipo schreef:Een standaard drinkglas is meestal niet bestand tegen hoge temperaturen. Ik ben er toevallig een keer bijgeweest dat iemand per ongeluk een pitje van de keramische plaat had aangezet waar een glas op stond. Na een minuutje klapte ineens dat glas uit elkaar alsof het opgeblazen werd met een explosief. Glas door de complete keuken. Was wel vet.
Dat is af te raden dus. Zou een beter idee zijn om het glas met de aceton + speed in een pan met (laag) water te zetten en dit te verwarmen?
Gewone drinkglazen zijn inderdaad af te raden. De dikke bodem zet onevenredig uit met de hals, wat exploderen tot gevolg heeft.
Je kan het inderdaad in een pan met heet water zetten (let wel, geen open vuur) maar dit duurt vrij lang. Ik vraag me af of aceton in de magnetron kan. Zal ik eens uitzoeken.
Je kan natuurlijk ook direct de aceton in een pan doen met de speed erbij. Al zal dit met erg kleine hoeveelheden (minder dan 10 gram) tot veel verlies lijden aangezien het over zo'n groot oppervlak verspreid wordt.
Ik heb ooit een keer een concept bedacht van een zgn 'speedwasmachine'
Men neme een koffiezetappaat met filter, stopt aceton in het waterreservoir en pep in de filter. De koker aanzetten en deze zal nu de aceton gaan koken en door de speed druppelen
Kans is wel groot dat de aceton dat hele apparaat oplost